Reis + eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Reis + eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Reis + eerste dagen in Australie

Blijf op de hoogte en volg Tessel

09 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Daar zit ik dan, met mijn billen in Australie. Ik bevind mij op dit moment achter een laptop in een prachtig plaatsje net buiten Melbourne bij twee mensen genaamd Keith en Jane. Het zijn twee super aardige mensen die enorm veel voor mij doen.
Maar laten we bij het begin beginnen! De reis:
Op 6 maart vertrok ik dan eindelijk naar Australie! Om 22.17 uur precies vloog ik met het vliegtuig naar Dubai. Voordat ik vloog werd ik uitgezwaaid door mijn ouders, mijn zus, twee lieve vrindinnen Merel en Laura, mijn neef Maarten en twee hele goede vrienden Jan en Helma. Het was een vrij heftig afscheid met aardig wat traantjes! Ze controleerde mijn paspoort, zwaaide voor de laatste keer naar mijn familie en vrienden en besefte toen maar al te goed dat ik vanaf dat moment alleen was. Ik ging de douane door en stapte het enorme vliegtuig in.
Na 6 uur vliegen was ik in Dubai aangekomen, waar ik mijn tussenstop had. Ik stapte het vliegtuig uit en belande in een enorme lange glimmende gang. Ik keek naar beneden naar de marmeren vloer en kon mijzelf van top tot teen bekijken. Na een uur te hebben gelopen door al die eindeloze gangen had ik gelukkig mijn gate gevonden. Wat mij het meeste bij is gebleven, naast al die glimmende vloeren, waren de mannen die daar gekleed zijn. Ze hebben als het ware een groot wit doek aan en ook een wit doek op hun hoofd. Ik raakte een beetje geintimideerd door ze en wist dan ook niet goed wat ik tegen ze kon zeggen. Vandaar dat ik maar zo min mogelijk zei.
Ik stapte het tweede vliegtuig in naar Melbourne. De vlucht duurde 12 uur en 45 minuten wat erg lang klinkt maar toch 'vloog' het voorbij! Ik zat heel toevallig naast een Belgisch meisje van 25. Ze heette Delhpine en was erg aardig. Het was erg fijn en leuk dat ik haar had ontmoet.
Na 12 uur en 45 minuten kwam ik om 7.30 uur, lokale tijd aan. Ik haalde mijn backpack van de band en werd opgehaald door Keith. We reden naar hun huis en uiteraard was ik erg moe en dacht dat het een goed idee was om even te gaan slapen. Maar hoo maar, volgens Keith en Jane was dat geen goed idee, omdat ik dan nog meer last zou krijgen van mijn jet lag. In plaats daarvan gingen we naar een Zoo waar ik kuala beertjes en kangoroes van dichtbij kon zien en fotograferen. It was amazing! Omdat we deze dieren nooit zullen zien in Nederland was dit zo gaaf om mee te maken. Na de Zoo gingen we naar huis en aten we al vrij vroeg, omdat ik zo moe was ging ik al om 19.30 uur slapen.
Vandaag is het zondag en ben ik weer helemaal fris en vruitig na 12 uur te hebben geslapen!
Ook vandaag is het weer een prachtige dag met ongeveer 25 graden, dus niks te klagen! Zometeen hebben we een BBQ met heel veel vrienden, erg gezellig!

  • 09 Maart 2014 - 08:30

    Helma En Ja:

    Ha Tezzo!
    Dat klink allemaal heel erg leuk! Een goed begin van jouw spannende reis. Hoe gaat het met het Engels spreken? Je hebt niet veel keus hè. Geniet van alles. Love and kissen, always :-) en een dikke zoen voor Keith en Jane.
    Groetjes Jan en Helma

  • 09 Maart 2014 - 09:02

    José En Guus:

    Hoi Tess,

    Leuk om gelijk een verslag te krijgen! En wat een mooi begin van je reis: mannen in witte doeken, een vlucht die 'omvliegt', een hartelijk ontvangst door Keith en Jane, gelijk Australische diertjes bezichtigen en ook nog goed slapen.

    Heel veel plezier bij de BBQ en met de eerste dagen. Have fun!
    kisses, José and Guus.

  • 09 Maart 2014 - 09:39

    Claar:

    Tess!

    Wat een vet verhaal nu al! En goede opvang heb je, die je meteen behoeden voor een nog ergere jetlag!

    Nu al benieuwd naar de rest van je verhalen!

    Xx!

  • 09 Maart 2014 - 10:31

    Bernadette En Rob:

    Ha lieve Tes,
    Wat is dat leuk om al zo snel te horen hoe het met je is! Je hebt een goede, gezellige reis gehad. Al meteen bijzondere dieren gezien, zomerse temperaturen en al snel aan de bbq. Kortom een heel fijn begin van je reis. Keith en Jane zijn geweldig!
    Geniet ervan en laten we snel een keertje skypen!
    Heel veel kussies R & B

  • 09 Maart 2014 - 10:46

    Michou:

    Lieve Tess, Wat leuk om meteen van je te horen, met fijne mensen om je heen en zo'n heerlijk weer. Hier ook trouwens uitzonderlijk mooi weer. Je zit nu zo ver, maar het lijkt op deze manier heel dichtbij. Ik verheug me al weer op je volgende bericht. Liefs en veel plezier! Michou

  • 09 Maart 2014 - 19:30

    Martijn:

    Ha lieve Tessel,

    Wat fijn om zo snel al van je te horen.
    Wat een avontuur zo'n landing in Dubai. Echt een andere wereld!!
    Klinkt verder ook allemaal helemaal geweldig en gezellig. Dat je al meteen die dieren hebt gezien en daar een feest hebt. Echt heel vet!!!
    Maak het goed en tot snel weer.
    Veel liefs, Martijn

  • 09 Maart 2014 - 21:42

    Jacqueline:

    Lieve Tessel,
    Al een heel avontuur zo'n reis.Wat fijn dat je zo hartelijk bent ontvangen
    Ik verheug me op je volgende verhaal,liefs jacq

  • 09 Maart 2014 - 22:37

    Lily Van De Velde:

    Hoi Tessel,
    Dat klinkt als een super cool begin! Leuk ik blijf je volgen...compute doet nu even raar dus houd het
    voor nu even kort xxxxx Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 4264

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: