Melbourne en Darraweit Guim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Melbourne en Darraweit Guim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Melbourne en Darraweit Guim

Blijf op de hoogte en volg Tessel

22 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Het is hier nu zaterdag 18.00 uur en na twee weken heb ik eindelijk weer tijd om een blog te schrijven. Het zijn twee zwaren maar erg leuke weken geweest!

Week in Melbourne:
De eerste dag van de week zijn Jane, Marenda (van de BBQ van zondag) en ik naar Frankston gegaan. Hier waren 16 prachtige, grote zandkastelen te zien. De zandkastelen waren enorm gedetailleerd alsof het bijna echt leek! Daarna zijn we naar de kust geweest en heb ik grote surf golven gezien. Als je deze golven ziet zijn de golven in Nederland maar klein..
We hebben heerlijk geluncht en hadden een prachtig uitzicht over de zee.
De drie dagen daarna ben ik alleen naar de stad gegaan en heb ik veel gezien. Dinsdag heb ik gewoon wat rond gelopen, wat foto's gemaakt en de stad een beetje leren kennen. Woensdag ben ik naar het aquarium van Melbourne geweest en grote haaien gezien. Daarna ben ik naar 'The Art Gallery' geweest en tot mijn verbazing veel Nederlandse schilderijen gezien!
Donderdag was ik voor de laatste keer in de stad die week en ben ik naar 'The Skydeck' geweest van 88 verdiepingen hoog, en ik kan je zeggen dat is hóóg!! Ik had een prachtig uitzicht over de hele stad. Ik kon de kust zien, de tennisbanen van 'The Australian Open', het parlementshuis en nog veel meer. Daarna ben ik in het zonnetje gaan zitten, want het was 25 graden, genieten dus!
Vrijdag was Keith vrij en zijn we op een zonnige dag naar de kust gegaan met op de achtergrond de stad. We hebben over de pier gelopen en zelfs tussen de rotsen nog een paar pinguïns gespot! Die middag zijn we naar een erg groot winkelcentrum geweest en hebben we champagne gedronken! Jaaa dat kan daar!
Op zaterdag waren Keith en Jane allebei vrij en gingen we een stukje toeren. We kwamen in een gebied waarin we in de verte delen bos konden zien die in 2009 helemaal waren afgebrand. Bomen die helemaal zwart zijn of afgebroken zijn en geen takken meer hebben. Na bijna 5 jaar zijn er nog steeds resten te zien van de brand, erg schrikbarend. Uiteindelijk kwamen we bij een prachtige waterval die tussen het afgebrande bos lag. Het gebied lag wat hoger dus hadden we ook nog een mooi uitzicht.
Die middag hebben we heerlijk geluncht en wat wijn geproefd.
Zondag was mijn laatste dag voordat ik naar Darraweit Guim vertrok. We zijn naar een overdekte markt geweest 'The Victoria Market' waar we heel veel vlees en vis hebben gezien. Ik heb nog nooit zo een grote overdekte markt gezien met zoveel vis en vooral vlees erin! Na een geslaagde middag brachten Keith en Jane me naar Darraweit Guim waar ik bij een gezin op de boerderij ga werken.

Week in Darraweit Guim:
Ik kwam aan bij het huis en een vrouw van in de 60 deed open. Haar naam was Denise en zag er aardig uit. We liepen het huis in en wat mij meteen opviel was dat ik in een Hollands huis terecht was gekomen met onwijs veel poppen en schilderijen.
De dag erna werd ik meteen aan het werk gezet! Ik ging met Bert (de man waarvoor ik werk die Nederlands is) met de auto de boerderij op. Ook hier was in februari een grote brand geweest en zijn de hekken van de wei verwoest en moeten we die handmatig opnieuw maken. We zijn deze hele week bezig geweest met het hek en maken daardoor lange dagen, van 8.00 uur tot 17.00 uur. Op maandag zijn er 2 Amerikaanse meisjes bijgekomen die erg aardig zijn! En dinsdag kwamen er 4 Japanners voor 2 dagen logeren. Het lastige was dat zij geen woord Engels kunnen en we moesten communiceren met handen en voeten.
Ik heb de afgelopen tijd veel kangoeroes gezien, of wel dood langs de weg of wel springend langs de auto. Omdat ze zo dichtbij komen is dat echt heel gaaf om te zien!
Ook ben ik met de 4 Japanse jongens naar 'Hanging Rock' geweest. Dat is een grote berg die we op zijn gegaan en een mooi uitzicht hadden over de weilanden van Melbourne!
Verder is het heel gezellig met iedereen in het huis en spelen we elke avond een kaartspel aangezien Bert Nederlands is en we in Nederland heel erg houden van kaartspellen, haha.

Nu ben ik weer een weekendje bij Keith en Jane en hebben we vandaag wat geshopt in een ander groot winkelcentrum.
Morgen gaan we naar Chinatown in de stad. Dat schijnt erg groot te zijn aangezien er veel Aziaten in Australië leven.
Zondagavond ga ik weer terug naar Darraweit Guim, terug naar het boeren leven en blijf ik daar nog voor 1 week voordat ik naar Annie ga die baby kangoeroes verzorg. Erg veel zin in!

  • 22 Maart 2014 - 09:58

    Pap En Mam:

    Leuk Tessie,
    We hadden het met skypen al gehoord, maar het is toch ook weer anders als je het leest. Je maakt een hele hoop mee! Geniet nog van je vrije weekend en werk ze weer volgende week!
    En we wachten nog op die mooie kangeroo-foto.....
    Liefs,
    R & B

  • 22 Maart 2014 - 10:05

    Jan En Helma:

    Hoi Tezzzzz,

    Wat leuk om van je horen! In korte tijd beleef je al mooie avonturen en zie je een hoop van Melbourne en omgeving. Je zult wel bekaf zijn van het hekken maken in het warme weer.
    Hier is het ook al lenteachtig. We bereiden on voor op de komst van Keith en Jane op 26 april.
    Liefs van Jan, die natuurlijk stiknieuwsgierig naar jouw belevenissen is, en Helma

  • 22 Maart 2014 - 10:36

    Michou :

    Ha Tess, jeeh wat maak je veel mee in twee weken, dat kunnen wij hier je niet nadoen! Je hebt al heel veel van Melbourne gezien in die drie dagen! Ik ben benieuwd naar de foto's, die je maakt. Input voor je studie? Gefeliciteerd dat je bent aangenomen!
    Wat fijn dat Keith en Jane je welkom ontvangen steeds en veel vertellen en laten zien!
    Ik hoop dat het hek nu af is? En wat voor nieuwe klus staat je deze week te wachten?
    Hier alles goed, zijn gewone voorjaarsgangetje, veel liefs en tot de volgende keer, Michou

  • 22 Maart 2014 - 15:13

    Jacqueline:

    Hoi tessel, klinkt nog steeds allemaal fantastisch ondanks lange dagen werken. Wat fijn dat alle andere gasten ook zo leuk zijn. Fijn weekend, en op naar een volgende avontuurlijke week,

    Liefs Jacq

  • 23 Maart 2014 - 12:09

    José En Guus:

    He Tessel,

    wat een heerlijke ervaringen doe je op. Fijn ook dat je een steentje kan bijdragen aan het repareren van de verwoestingen door de grote brand. Ik/José was net nog hier aan het hardlopen in de bossen en probeerde me door jouw mail een voorstelling te maken van een verbrand bos. Niet leukjes....
    De lente is hier begonnen en de tuin begint er al vrolijk bij te staan met alles dat in bloei komt. Maar dat is vast een slap aftreksel van de zon en natuur in Australië. Hoe gaat het met je Engels, lukt het wel een beetje, ook als je wijn en champagne drinkt, kaart met Nederlandse Bert, en met handen en voeten communiceert met Japanners?? ;)
    We hoorden dat je bent aangenomen voor de studie in Rotterdam, fijn voor je.
    Veel plezier weer met het boerenleven en het vooruitzicht van de baby kangeroos.

    Lieve groeten, José en Guus.

  • 24 Maart 2014 - 12:46

    Martijn:

    Dag Tessel,
    Fijn te lezen dat je zo geniet!!
    Dat je zoveel meemaakt.
    Dat je ook al die pinguIns en kangaroes ziet. Geweldig!
    Leuk ook al die andere gasten op je werkadres.
    Succes volgende week met de hekken!
    Veel plezier, liefs, Martijn

  • 24 Maart 2014 - 22:30

    Lily:

    In de eerste plaats natuurlijk super gefeliciteerd dat je bent aangenomen in Rotterdam. Wat een heerlijk gevoel, daar hoef je komende tijd niet meer aan te denken!! En mij dunkt, je wordt met alles wat je meemaakt sowieso wel goed afgeleid. Wat een bijzondere dingen maak je allemaal mee.
    Ik heb ook wel eens een afgebrand bos gezien....dat heeft wel diepe indruk op mij gemaakt! En wat goed dat je Bert en denise hebt kunnen helpen bij het opbouwen van het hek. Dat sort natuur geweld kom je hier in Nederland niet zo gauw tegen. Ben benieuwd wat je komende week gaat doen. Zijn de Amerikaanse meisjes en Japanners er dan ook nog? Is er ruimte in de boerderij voor zoveel jongelui? Heb je een kamer, of slapen jullie inde hooischuur :)
    Vindt het heel leuk dat je ons zo op de hoogte houdt van al je ervaringen! Kijk uit naar het vervolgverhaal Liefs xxx Lily

  • 05 April 2014 - 09:58

    Claar:

    Hi Tess!

    Het kostte me door mijn drukke leven iets langer om aan je verhaal toe te komen, maar ik ben blij dat ik hem nog op m'n lijstje had staan, want wat een verhalen! Al die mooie plekken waar je komt en meteen zo veel nieuwe mensen! Wel stoer ook, dat je met 4 niet Engels sprekende jongens op pad gaat!
    Heel veel plezier nog, en ik wacht met smart op het volgende verhaal! ;)

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 4266

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: