Geweldige tijd in Byron Bay + mooie tour in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Geweldige tijd in Byron Bay + mooie tour in Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Geweldige tijd in Byron Bay + mooie tour in Noosa

Blijf op de hoogte en volg Tessel

09 Juni 2014 | Australië, Noosa Heads

Byron Bay:
Na een weekje op de boerderij te hebben gewerkt was ik toch wel klaar met al het onkruid wieden en besloot ik vanaf nu in hostels te verblijven. Het gezin zette me bij het hostel Aquarius in Byron Bay af. Ik kwam meteen in een erg leuke kamer waar 8 meiden in zaten van allemaal verschillende landen. Zuid-Afrika, Engeland, Israël, Amerika, Australië en Duitsland. Er moest natuurlijk wel een Duitser in mijn kamer zitten want het stikt hier van de Duitsers in Australië, niet normáál!
Ik kwam aan in de avond en besloot samen met Letta uit Israël een 5 dollar maaltijd te nemen in het hostel. Die avond werd er ons verteld dat er een kampvuur op het strand zou zijn en omdat ok nog niet veel mensen van het hostel kende besloot ik om naar het kampvuur te gaan om zo iedereen een beetje te ontmoeten. Het was een gezellig sfeertje met wat muziek en veel mensen!
De volgende dag ging ik samen met Letta naar een erg schattig marktje. Veel boeren die een boerderij in de buurt van Byron Bay hebben verkopen hier hun groenten en fruit en het ziet er dan ook erg vers uit.
De dag erna ging ik dan eindelijk weer surfen! Ik had een Duits meisje Charleen in het hostel ontmoet en die leek het ook erg leuk om te gaan surfen. Toen we daar aankwamen kwamen we heel toevallig een surf leraar tegen die ons wel een gratis lesje wilde geven. Zijn naam was Stan en kwam uit Australië. Na het surfen gingen we met z'n alle wat eten en in de avond hebben we met een groepje een film gekeken.
De volgende ochtend gingen we al vroeg naar het strand om weer te surfen. We hadden in totaal van 8.00 tot 16.00 uur gesurft en uiteindelijk kon ik aan het eind van de dag mijn eigen golf pakken en staan. Dat is zo een gaaf gevoel!
In de avond ging ik met wat meiden uit het hostel naar een silent disco op het strand. Dat deed me zo aan de Parade in Amsterdam denken. We kregen een koptelefoon op met 3 verschillende kleuren. Rood was Jazz, groen was top 40 en blauw was Techno. Echt een geweldige uitvinden, want je kon dus steeds van kanaal wisselen.
De volgende ochtend ging ik met Amie, Lucy, Toni en Ricky naar het strand om te bodyboarden. Je ligt op een klein plankje en zwemt zo met de golven mee.
In de avond was er weer een heerlijk kampvuur op het strand. Dit keer nam Ricky zijn gitaar mee en speelde hij wat nummertjes voor ons.
Het bodyboarden was zo een succes dus besloten we om de volgende dag weer te gaan. Ook huurde we ook nog twee snorkelsetjes om wat mooie visjes te spotten. Helaas was het die dag vrij koud op het strand en stond er aardig wat wind. De bodyboards hebben we dan ook niet aangeraakt maar we hebben wel gesnorkeld en eigenlijk was dat juist heel leuk. Het water was erg ruig en met de duikbril kon je onderwater de grote golven zien breken, echt heel mooi! Ook hebben we aardig veel vissen gezien.
De dag erna hadden we spontaan een auto gehuurd voor 2 dagen om een kleine road trip naar een klein plaatsje Nimbin te maken. De afgelopen dagen had ik een erg goede band opgebouwd met Ricky (Canada) Amie, Lucy (allebei Engeland) en Toni (Zuid-Afrika) dus gingen we dan ook samen een leuk tochtje maken :) we propten ons in een klein schattig autootje op naar ons hostel in Nimbin. Het hostel zag er goed uit en omdat iemand teveel vlees op de bbq had gegooid kregen we ook nog gratis lunch! Daarna gingen we wat door Nimbin lopen wat eigenlijk bestaat uit 1 kleine straat met veel hippie winkels. Die avond gingen we uiteten en gingen we weer een kampvuur maken en aten we marshmallows. De volgende ochtend moesten we helaas alweer uitchecken maar omdat we onze auto nog hadden gingen we die avond wel naar The Lighthouse in Byron Bay om de mooie zonsondergang te zien. Mijn favoriete plekje in Byron!
In het weekend heb ik weer wat gesurft en was het dan helaas tijd om afscheid te nemen van mijn vrienden en Byron Bay, omdat mijn volgende bestemming Brisbane zou zijn.

Brisbane en Noosa:
Omdat Brisbane niet zo speciaal is heb ik daar maar 1 dag rondgelopen. Ik heb alles vrij vlug gezien en zelf vind ik het dan ook niet een hele bijzondere stad. De volgende dag was namelijk veel belangrijker, want mijn tour van 3 dagen in Noosa begon.
We kwamen aan op een toch wel vrij armoedig kampeerterrein en dachten met z'n alle of we wel op de goede bestemming waren. Maar niet getreurd want de mensen waren erg aardig en er was meteen een goede sfeer. De eerste dag gingen we al meteen 14 kilometer kanoën in de prachtige rivier van Noosa. Het is een hele mooie omgeving met veel verschillende riviertjes. Na 7 km kwamen we aan in een klein dorpje en aten we wat en gingen vrij snel weer terug want het wordt hier al om 5 uur donker.
De volgende dag was de tocht een stuk korter van ongeveer 4 km. We gingen naar een klein eilandje en konden daar op het strand heerlijk van de zon genieten.
De tour zat er die dag erna alweer op en ik nam nog 2 dagen de tijd om het strandplaatsje Noosa te bekijken door natuurlijk naar het strand te gaan en een prachtige wandeling door het National Park te maken.
Nu ben ik op weg naar mijn volgende tour Fraser Island waar ik 3 dagen in de buurt van het strand ga kamperen, ga zwemmen en haaien ga spotten!

  • 09 Juni 2014 - 08:58

    José En Guus:

    Hoi Tessel,

    wat leuk dat je hebt leren surfen. En dat bij de mooiste stranden van de wereld, als ik de foto's op Internet moet geloven. Fraser Island ziet er ook al zo prachtig uit. En je bent al helemaal thuis in het beach-life met muziek, dans, etc...

    Heel veel plezier de komende weken!

    kisses,
    José en Guus.

  • 09 Juni 2014 - 09:04

    Pap En Mam:

    Ha lieve Tes,
    Weer een mooi bericht over al je belevenissen! Als je alles zo leest dan doe je heel veel verschillende dingen. Leuk hoor! We keken nog even op de kaart om je te volgen en je ziet zo een aardig groot deel van Australie. Misschien wel veel meer dan de Australiers zelf, haha!
    Blijf lekker genieten, ook weer van je volgende trip en je mag de haaien spotten, maar niet aaien....you know......
    We zien weer uit naar onze volgende skype-afspraak komend weekend!
    Trouwens Nadal heeft gelukkig gewonnen op Roland Garros gisteren.
    Big kisses!!

  • 09 Juni 2014 - 09:21

    MIchou:

    Lieve Tessel, wat maak je veel mee, een heerlijke welverdiende lange vakantie na al dat verzorgen van mens en land en dier. Leuk dat je je ons zo op de hoogte houdt en we een beetje met je mee kunnen reizen. HIer is het ook wel lekker hoor, met mooi weer, de zomer voor de boeg en veel tennis op tv, maar dat komt ieder jaar terug. Veel liefs en een goede tijd nog! Michou

  • 09 Juni 2014 - 10:32

    Jan En Helma:

    Hee Tesso,

    Een leuk en vol programma met fantastische ervaringen en nieuwe vrienden maken! Gaaf wat je allemaal onderneemt. Keith en Jane zijn afgelopen vrijdag weer terug naar Down Under gegaan en we hebben een hele leuke tijd met elkaar gehad. Hier en in Bertoire. Van hen horen we af en toe wat je op Facebook hebt gezet :-)
    Lekker surfen, snorkelen en zo, maar niet spotten met de haaien...

    Liefs van Jan en Helma, Channie en Joortje

  • 09 Juni 2014 - 23:02

    Martijn:

    Hi lieve Tessel, wat enig voor je dat zulke aardige mensen ontmoet. Geweldig al die natuur hè en geweldig dat je zo veel verschillende sporten kunt bedrijven. Heel veel plezier op Fraser Island. Liefs, Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4260

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: