Baby kangoeroes verzorgen in Darraweit Guim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Baby kangoeroes verzorgen in Darraweit Guim - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Baby kangoeroes verzorgen in Darraweit Guim

Blijf op de hoogte en volg Tessel

11 April 2014 | Australië, Melbourne

Na 2 weken hekken gebouwd te hebben ben ik nog steeds in hetzelfde gebied maar op een hele andere boerderij. Ik ben aangekomen bij mijn meest speciale adres; de baby kangoeroes!
Anne Williams, de vrouw die al haar 16 (!!) baby kangoeroes verzorgt vertelde me dat er overal in het huis en buiten het huis kangoeroes zijn. In eerste instantie zag ik niks in het huis rondlopen dus dacht ik dat ze een grapje maakte, totdat er opeens een schattig klein kangoeroetje van ongeveer 4 maanden oud naast me stond. Dit was zo waanzinnig!
Uiteindelijk was het ongeveer 17.00 uur en was het etenstijd voor de wat grotere kangoeroes buiten. Ze krijgen een fles met speciaal kangoeroemelk. Anne, Lara (een meisje uit Duitsland) en ik gaven de fles aan alle 6 kangoeroes buiten. Nadat we daarmee klaar waren moesten we al het poep opruimen. we moeten dit goed bijhouden, omdat er een gevaarlijke bacterie in zit en zodra het te lang blijft liggen kunnen de kangoeroes eraan dood gaan.
We hebben 10 kleinere kangoeroes binnen en die moeten natuurlijk ook verzorgt worden. Ook zij krijgen de fles. In het begin mocht ik ze nog niet de fles geven, omdat ze moeten wennen aan mijn geur. Dat is erg belangrijk voor kangoeroes. Ze moeten je namelijk zien als hun moeder, dan pas vertrouwen ze me en willen ze uit de fles drinken.
Ik ben hier nu bijna 2 weken en na ongeveer een week mocht ik ze de fles geven. Je stopt ze in een stoffe buidel, laat hun eerst poepen en plassen, ja ook dat moet natuurlijk gebeuren, en geeft ze daarna de fles. Als ze daarmee klaar zijn gaan ze meestal even slapen en hebben wij wat tijd voor ons zelf.
Ook werken we veel in de tuin, zoals tomaten, bonen, pompoen, courgette, appels en peren plukken. ze heeft naast alle kangoeroes ook nog 2 wombats, kippen, varkens, geiten en eenden. we zitten hier dus nooit stil!
Ook eten we heel veel groenten uit de tuin wat erg lekker is!
Alles hier is zo een bijzondere ervaring en ik had nooit geweten dat ik überhaupt zo dichtbij de kangoeroes zou komen. Ik kan ze aaien, knuffelen, voeren en als ik een stukje loop blijven ze me volgen!

  • 11 April 2014 - 11:06

    José En Guus:

    Lieve Tessel,

    nooit zo veel gehoord over lieve, kleine, kangoeroes. Het klinkt weer fantastisch wat jij allemaal doet en meemaakt. Worden de kangoeroes dan op den duur vrij gelaten of moeten ze dan eerst nog even wennen aan die vrijheid?

    Wij hebben er ook een kleintje bij: vorige week is ons tweede kleinkind Kilian geboren, een flink jongetje van meer dan 4 kilo, in Amsterdam. Natuurlijk vinden wij hem weer de mooiste en de liefste! Alles gaat goed met hem.

    Good luck verder, we zijn benieuwd naar je volgende avontuur.
    Veel liefs van José en Guus.


  • 11 April 2014 - 21:40

    Pap En Mam:

    Ha die lieve Tes,
    Leuk om weer te lezen! We hadden het met skypen al gehoord toen je zo'n jong kangaroetje op je schoot had zitten, maar toch weer leuk om je ervaringen nog een keer te horen. De kangaroes zullen het nog moeilijk krijgen als je daar weer weggaat. Misschien neem je zo'n kleintje wel stiekem mee naar Nederland? Geniet er nog van deze week. Het is een hele bijzondere ervaring!
    Dikke kus van ons en we gaan gauw weer skypen!

  • 12 April 2014 - 17:42

    Michou:

    Lieve Tessel, dat is nog eens echt leven met de natuur: de kangeroetaal leren en eten van eigen grond, en jullie hebben zeker ook elke dag mooi weer! Ik benijd je wel een beetje. Hard werken dus ook, sterkte en veel plezier! Ik ben alweer benieuwd naar je volgende ervaringen, veel liefs!

  • 17 April 2014 - 14:15

    Martijn:

    Dag lieve Tessel,

    Wat een bijzondere en waardevolle ervaringen doe je op!
    Wat enig voor je!
    Interssant om meer over de zorg aan die beesten te lezen uit eerste hand.
    Lijkt mij best moeilijk voor je om straks van die beestjes afscheid te nemen.

    Liefs, Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 4273

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: