Blue Mountains in Sydney en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Blue Mountains in Sydney en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Blue Mountains in Sydney en Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Tessel

18 Mei 2014 | Australië, Byron Bay

Sydney:
Vrijdag ging ik met Holly, waar ik nog een weekje zou blijven naar de prachtige Blue Mountains. Het duurde ongeveer 2 uur voordat we daar aankwamen. Meteen al hadden we een prachtig uitzicht met de Three Sisters links van ons en de Blue Mountains voor ons. We kozen ervoor om met 3 verschillende kabelbanen te gaan om het gebied goed te kunnen bekijken. 2 waren kabelbanen die hoog over het gebied gingen en 1 was een soort treintje die heel stijl naar benen ging. Erg leuk!
De dag erna ben ik het centrum van Sydney weer ingegaan en ging ik naar de Taronga Zoo. Je neemt de ferry naar de dierentuin en stapt in een kabelbaantje die over de dierentuin gaat en loopt je eigen route naar beneden terwijl je een prachtig uitzicht hebt en Sydney in de verte ziet.
Aan het eind van de week ging ik naar een ander gezin in Sydney. Vicki met 3 kinderen; Charlie (10), Reece (13) en Tammy (15). Ze hebben ook nog een Duits meisje Katie (15) die voor een jaar in Australië is om naar school te gaan en Engels te leren.
Meteen toen ik daar aankwam namen we een heerlijke duik in de zee in Narrabeen. Ik merkte meteen al dat er een goede en leuke sfeer was in het gezin wat erg fijn voelde. We hadden meteen al erg veel lol.
In het begin van de week ben ik met Katie naar Manly Beach gegaan en hebben we wat gezwommen en rond gelopen.
Aan het eind van de week gingen we op vrijdagavond naar een pretpark 'Luna Park' met het hele gezin en gingen we uiteten bij het beste pannenkoekenhuis in Sydney, Hollandser kan niet! En uiteraard namen we pannenkoeken ;).
Zondag was het Moederdag en gingen we naar een National Park voor een mooie wandeling. We hadden geluk, want het was een prachtige dag!
De volgende avond kwamen vrienden bij ons eten waaronder Ruth die ik al eerder had ontmoet. We hadden een heerlijk diner en de man van Ruth; Karl, die vroeger veel heeft gereisd, gaf mij wat gave tips voor mijn reis.
De volgende dag was alweer mijn laatste dag in Sydney. Karl nodigde me uit voor een dagje surfen waar ik natuurlijk geen nee tegen zeg! Op de weg naar het strand stopte we bij een winkel waar we een surfboard zagen staan die precies goed was voor een beginner als ik. Een paar minuten later liep ik de winkel uit met een surfboard onder m'n arm en een wetsuit in mijn andere arm. Karl gaf mij gewoon een surfboard en een wetsuit van een vriend van hem gratis aan mij! Hoe gaaf is dat!!
Daarna had ik mijn eerste surf les ooit. Het water was vrij wild met hoge golven, maar als je eenmaal op je plank ligt en een goeie golf pakt ga je zo snel!
Na ongeveer 2 uur begon het te schemeren en besloten we te stoppen en waren mijn armen ook vrij moe, haha. Ik had mijn laatste avondmaal met Vicki en het gezin en nam daarna met surfboard en al mijn bus naar Byron Bay.

Byron Bay:
Ook deze reis duurde ongeveer 12,5 uur en toen ik aankwam haalde Jo van de boerderij, waar ik een week ga werken, mij op. Hij vertelde me meteen al dat er veel slangen en spinnen zijn, maar dat ze overdag vooral slapen gelukkig.. Ik kwam aan op een custard apple en limoen boerderij waar een Japans meisje (Hiromi) al voor 3 maanden aan het werk is. Ik had nog nooit een custard apple gehoord dus probeerde ik er eentje, alleen vind Ik ze zelf niet erg lekker. Ze zijn erg zoet en hebben een vrij rare smaak.
Donderdag en vrijdag hebben we erg hard op de boerderij gewerkt en moesten we onkruid wieden en takken verslepen voor een groot vuur wat we gaan maken.
In het weekend zijn we vrij en ben ik Naar Byron Bay gegaan om weer te surfen. Ik nam mijn surfboard mee en ging naar het strand voor beginners. Het is nog steeds erg moeilijk om mijn evenwicht te vinden op het board, maar erg leuk om te doen!
Vandaag (zondag) gingen we in de ochtend naar een autorace in Bangalow. Ieder kind die daar woont maakt zijn eigen race auto. Er zijn wedstrijden georganiseerd waarbij 4 autootjes de berg af racen. Een erg leuk gezicht en sommige autootjes zijn erg mooi!
Daarna ben ik weer naar Byron Bay gegaan en heb ik mijn tripjes naar Noosa, Fraser Island en Whitsunday geboekt die ik over ongeveer 2 weken ga doen! So excited!
Ook heb ik Dan ontmoet die mij volgend weekend een paar gratis surf lessen wilt geven. Er zitten dus weer super leuke dingen aan te komen!

  • 18 Mei 2014 - 22:51

    Pap En Mam:

    Tes, wat maak je toch een hoop mee als je dit allemaal leest. Je hebt het met skypen verteld, maar het lijkt nog veel meer te zijn. Never a dull moment! Je wordt nog een echte surf-girl en we wachten met spanning op de eerste mooie foto van je met wilde blonde haren in een wet-suit en een groot surfbord onder je arm, mmmm.....
    Pap en mam zijn trots op je, hoe je het allemaal zelf regelt en ervoor zorgt dat je allerlei leuke dingen meemaakt, you're doing well honey!
    Ik zie alweer uit naar de volgende skype, misschien nog een keertje voordat we naar Italië gaan? Je hebt gelijk dat je lekker langer in Australië blijft! Geniet ervan meissie, tot gauw en big kisses!!

  • 19 Mei 2014 - 15:57

    Martijn Michiels:

    Ha lieve Tessel, wat zie je veel en klinkt het allemaal gezellig en sportief. En wat een mazzel die gratis surfspullen en lessen. Je zult het vast snel onder de knie hebben! Heel veel plezier ermee! Liefs, Martijn

  • 19 Mei 2014 - 23:32

    Michou :

    Ha die Tessel, oh wat klinkt dat heerlijk al dat gesurf na een week hard werken en wieden. En nu hoor ik ook dat je langer blijft, goed idee als je de tijd hebt en wij in Nederland weten onze nieuwsgierigheid naar jouw live-verhalen nog wel heel eventjes te bedwingen. Hoe gaat het met je Engels, verstaan jullie elkaar al een beetje? In NL is het nu ook heel lekker weer, maar dat duurt natuurlijk niet zo lang als bij jullie. Lieve Tess, heel veel liefs en plezier en succes op je surfboard! Tot snel weer! Michou

  • 22 Mei 2014 - 11:12

    Lily Van De Velde:

    Ha lieve Tessel, krijg meteen zelf zin in zon, zwemmen en zee als ik dit allemaal lees. Ben afgelopen week naar een film geweest "Tracks" over een vrouw die vanaf Alice Springs met dromedarissen de Australische woestijn doortrekt naar de Oceaan. Geweldige film naar aanleiding van een boek. Echt aanrader.

    Hier genieten we van een zonnige lente. (mijn computer blokkeert steeds, dus ik sluit nu even af xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4277

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: