Great Ocean Road en Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tessel Jonkers - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Tessel

28 April 2014 | Australië, Sydney

Na drie weken baby kangoeroes te hebben verzorgd en ik er een prachtige ervaring aan over heb gehouden, kwam ook hier helaas een eind aan. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er nóg meer leuke dingen aan zitten te komen!

Great Ocean Road - Twelve Apostles:
Ik vertrok uit Darraweit Quim en nam de trein weer terug naar mijn goede vrienden Keith en Jane in Melbourne.
We hadden van te voren al afgesproken dat dit hét weekend van de Great Ocean Road zou worden!!!
Op zaterdagochtend ging mijn wekker dan ook al om 5.00 uur 's ochtends, omdat het ongeveer 4 tot 6 uur rijden is.. Dat was me een vroegertje! We vertrokken uiteindelijk om 5.30 uur terwijl het natuurlijk nog donker buiten was. Na een lange zit van ongeveer 3 uur ontbeten we ergens even wat en gingen we weer verder. Het was inmiddels licht geworden en we kwamen steeds dichter bij de prachtige zuidelijke kust van Australië. Rond half 12 kwamen we dan eindelijk aan bij de Twelve Apostles! De Twelve Apostles zijn 12 (inmiddels ongeveer 9) prachtige oranje, rode rotsen die in het water staan en zodanig deels zijn afgebroken door de ruige zee. De rotsen zien er daardoor erg mooi en uniek uit.
We reden met de auto naar verschillende punten zodat je alle rotsen van verschillende perspectieven kon bekijken. In het begin was het een beetje bewolkt, maar al gauw kwam de zon door en geeft dat een nog mooier plaatje! Ik heb ontzettend veel foto's gemaakt en genoten van de ruige zee.
Uiteindelijk hebben we nog ergens geluncht en gingen we de lange tocht weer terug.

De dagen erna ben ik voor het laatst in het centrum van Melbourne geweest. Ik ben naar de gevangenissen (museum) van Melbourne geweest. Ook mochten we een kijkje nemen in het leven van een gevangene in 1800/1900. We waren als het ware een nieuwe lading gevangenen en werden door een erg strenge bewaker gefouilleerd en in een cel gestopt zonder licht, pikken donker dus, haha. Erg indrukwekkend!
Na dit avontuur en mijn laatste uurtjes in Melbourne nam ik dan eindelijk mijn bus naar jawel.. Sydneyyy!!

Sydney:
Met houten billen en een stijve nek kwam ik na 12,5 uur met de bus aan in het drukke Sydney!
Ik nam de bus naar Newport, waar ik een weekje op een huis moest passen met 9(!!) cavia's, kippen, een vis en een kat. Dolle boel dus!
Eindelijk had ik het huis gevonden en kwam ik aan in een erg rijke buurt. De huizen zijn enorm en de kosten van deze huizen lopen hier op tot 1 miljoen euro of meer, echt waanzinnig!
Het was een zonnige dag en omdat het strand maar 1 minuut van het huis is besloot ik om mijn eerste duik in het Australische water te nemen.
De volgende dag besloot ik om naar Sydney te gaan! Het was helaas een regenachtige dag, maar ik ben blij dat ik ben gegaan. Het was namelijk Anzac Day. Dat betekent dat ze alle doden gaan herdenken van alle oorlogen die Australië en Nieuw Zeeland hebben meegemaakt . Er was een mooie optocht met veel muziek en soldaten in uniform.
De volgende dag liep ik in de ochtend de straat uit om een koffietje te drinken. Ik vroeg aan de serveerster of zij misschien wat leuke plekjes kent in de buurt. Ze noemde meteen Het Lighthouse in Palm Beach. Ze zei dat dat erg mooi was met een prachtig uitzicht. Heel toevallig hoorde een jongen (Jack) die een tafeltje naast mij zat waar we het over hadden en vroeg of hij mij misschien een lift kon geven naar Het Lighthouse. We kletsten onderweg wat en uiteindelijk zette hij mij af aan het strand van Palm Beach.
Ik liep een berg op om uiteindelijk uit te komen bij het Lighthouse. En inderdaad dat was een prachtig uitzicht. Je keek uit over 3 verschillende stranden met hoge bergen in de verte, erg mooi dus!
Vandaag (een paar dagen later) besloot ik om weer naar de stad te gaan om de twee mooiste dingen van Sydney te bekijken; The Opera House en The Harbour Bridge. Ik nam de ferry naar Manly Beach waardoor je The Opera House en The Harbour Bridge aan weerszijde erg goed kon zien en fotograferen ;).
Bij Manly Beach aangekomen ben ik natuurlijk naar het strand gegaan en heb ik wat langs de kust gelopen. Daarna nam ik de boot weer terug en werd het alweer een beetje donker.
Na een zeer geslaagde dag ben ik nu weer in het huis en komt het gezin vanavond weer terug van hun vakantie en ga ik zo heerlijk slapen.

  • 28 April 2014 - 15:50

    Lily Van De Velde:

    Hoi tessel, heb vandaag je verhaal over de kangeroe's en syndney gelezen! Wat bijzonder he, wat je hebt meegemaakt bij die kangeore's. Dat had ik wel graag willen zien. Ik verheug me op de foto's straks. als je terug bent.
    Wat een bofferd om in zo'n huis vlakbij het strand te verblijven. Hoop dat je het ook gezellig is als het gezin terug is.
    Kijk uit naar je volgende verslag hoor. Echt leuk dat je de thuisblijvers zo gezellig op de hoogte houdt!
    xxx Lily

  • 28 April 2014 - 18:45

    Claar:

    Tess!

    Wat een toffe reis maak je toch! Ik heb net een weekje thuis gezeten met de kat en wat Hollandse zon, maar dat klinkt opeens niet zo spannend meer ;)

    Geniet er van en blijf schrijven!

  • 28 April 2014 - 18:45

    Claar:

    Tess!

    Wat een toffe reis maak je toch! Ik heb net een weekje thuis gezeten met de kat en wat Hollandse zon, maar dat klinkt opeens niet zo spannend meer ;)

    Geniet er van en blijf schrijven!

  • 28 April 2014 - 18:54

    Pap En Mam:

    Jeetje Tes, wat maak je toch een hoop mee!
    Wij hebben wel al wat foto's van de kangaroes en Great Ocean Road gezien. Erg leuk en mooi!
    Van die gevangenis wisten we nog niet, best spannend lijkt me om even als een gevangene behandeld te worden. En nu dan vlakbij de zee in een groot huis in Sydney. Ook fijn met allemaal dieren en lekker zwemmen achter je huis. Je doet het goed Tes, ook als je alleen in zo'n groot huis zit. Je maakt er wat van. You're doing well mate!
    Hopelijk zit het weer mee en kan je lekker veel zwemmen en Sydney goed leren kennen. Geniet ervan en tot de volgende skype!
    Many kisses,
    Pap en mam

  • 29 April 2014 - 11:41

    Sanne:

    Tessie!
    Wat maak je veel mee zeg! en je hebt ook gelift!
    Ik ben trots op je meid. We gaan snel skypen en dan wisselen we even alle verhalen
    van het afgelopen weekend uit :)
    Dikke kus!

  • 30 April 2014 - 17:16

    José En Guus:

    Hoi Tessel,

    leuk wat je allemaal schrijft en meemaakt. Ik (José) herinner me Manly beach, de Harbour Bridge en de Opera House. Cool dat jij er nu ook bent geweest. We zitten op La Palma, lekker in de zon en de bergen, dichtbij zee. We zien hier elke dag het weerbericht via sateliet tv, ook van Australië. De wereld is groot en er is nog eindeloos veel te zien! Benieuwd naar je volgende avonturen.

    Take care!
    Kisses, Guus en José.

  • 01 Mei 2014 - 13:32

    Michou :

    Lieve Tess, wat een afwisseling zeg, van de hele dag met kangeroetjes op schoot tot dagenlang alleen in een heel groot huis en eropuit gaan! Zoals je merkt is het in NL ook vakantietijd en krijg je berichten van overal. Ik kom net van Texel, wat ik ook supermooi vond met strand en zee en lammetjes, en zonnig en wel buitenland lijkt, maar bij jouw belevenissen valt dat natuurlijk helemaal in het niet. Grappig, als je meedoet in de groeps-whattsapp lijk je weer zo dichtbij ... Blijf ons op de hoogte houden, we kijken er naar uit! Veel lfs van Michou en Rob

  • 08 Mei 2014 - 21:44

    Martijn Michiels:

    Dag lieve Tessel, kan me goed voorstellen dat je van die 12 rotsen genoten hebt. Ik vond ze ook prachtig. Net als Sydney trouwens. Ben inmiddels heel benieuwd naar je foto's. Wat enig dat dierentuintje dat je te verzorgen had. Wat betreft de cavia's had je in elk geval al ervaring. Veel plezier verder en liefs, Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessel

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4278

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 16 Juni 2014

Australië!!!

Landen bezocht: